Forum-svar oprettet

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Kurs på centimes #78313
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    I Jan Bendix nye bog “Posthistorie og Takster” si. 77

    vh.

    Otto

    som svar til: Sørgesegl #74707
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Hvad med dem fra 1814?

    som svar til: Rammestempel [A 51] #74124
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Det er sikkert brevbærerens stempel.

    som svar til: Kassetømningsstempel #73853
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    På side 687 vises et brev med samme stempel og i billedteksten står: “Mærkerne er blevet afstemplet med det specielle stempel “Fra Sverige M” (M.= Malmø), der identificerede forsendelsen som afsendt ombord på et af skibene, der sejlede mellem Malmø og København. Såvel danske som svenske frimærker var gyldig frankering ombord på disse skibe,…..”

    som svar til: Kassetømningsstempel #73841
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Prøv at kigge på side 687 i bind 2 af Henriks posthistorie.

    Mvh.

    Otto

    som svar til: Crashpost #73385
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Hvis jeg “dømmer” nogen, må det også være mig selv, for det er mit brev. Hvis artiklen læses ordentligt, kan man læse, at der var et eksponat på DJURS2019 med flere rammer crashpost, et eksponat som tilhører en af mine venner. Prøv lige at læse igen og prøv at tage de humoristiske briller på. Man har vel lov at drille både dem der samler flueklatter og dem der samler crashpost. Det ligger der ikke nogen “dom” i.

    MVh.

    Otto

    som svar til: Blækannulering #72313
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    JEg tror det er en autograf fra posten

    MVh.

    Otto

     

    som svar til: Takst #69770
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Takker mange gange – og glæder mig til at se resultatet.

    Mvh.

    Otto

     

    som svar til: Hvem kan hjælpe med lidt takstudregning #69762
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    I 1995 fortalte postmesteren i Grindsted mig at man skulle sætte P-etiketten på alle brev og pakker med værdi over 3000 kr og de skulle forsendes i speciel sæk.

    Mvh.

    Otto

    som svar til: Takst #69761
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Tak til Jan.

    Har du en bedre taksttabel end jeg har? Både Tolbøl og Bundgår siger at taksten er  12 kr fra den dato. Er der forskel på værditaksten for breve og pakker?

    MVh.

    Otto

    som svar til: Efterlysning !! #66156
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Takke mange gange. Jeg vidste jeg skulle have spurgt dig, før jeg lagde det ud.
    Mvh.
    Otto

    som svar til: BRA maskinstempel #66142
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Ja og bogen er netop blevet genoptrykt på AFAs forlag sammen med 151 nye historier, så man kan få både den nye og den gamle bog samlet i et til 165 kr. (jeg har ingen økonomiske interesser, så jeg får desværre ingen royalty)
    BRA betyder “Post Danmark. Brevproduktionsområde Aarhus”. Køb roligt den nye bog og læs videre. Den gamle blev udsolgt!
    Mvh.
    Otto

    som svar til: Hvorfor et 1 øres frimærke? #66124
    Otto Kjærgaard
    Deltager

    Det lyder jo ikke så godt. Jeg tror dog ikke Kbh. L sætter et ombæringsstempel (eller rette to) på uden grund.
    Min egen teori er følgende: Det er sendt mellem postkortsamlere og der har været et helt bundt – derfor nummereringen VII på for- og bagside. Bundet med kort har været ude af posten på et tidspunkt. Derfor skal der opkræves efterporto. Det kan man ikke gøre, hvis der ikke er et frimærke på, så derfor har man påsat 1 øres mærket. Da jeg tror dette er nr. 7 i bundet, tror jeg det øverste har haft påtegningerne eller en debetseddel til opkrævningen af efterportoen og derfor ser du ingen påtegninger på dette kort.
    Hvad siger du og stokken til den teori?

    Mvh.
    Otto

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)