Forum-svar oprettet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Blækannulering #72314
    Ole Maintz
    Deltager

    Johnny har helt ret i, at brevkortet et sendt internt på Ærø. Ikke nok med det, så er det også sendt internt i Marstals postdistrikt. I postadressebogen fra 1921 kan jeg se, at afsenderen bor på Kimberleys Minde, og modtageren bor Midtmarken. Begge lokaliteter ligger i Marstals Landsogn – Altså lige uden for Marstal. Ottos “gæt” på at det er postbuddets underskrift finder jeg velkvalificeret. Jeg læser det som “A. Madsen II”. “II” kan udmærket være postbud Madsens landpostrutenummer.

    som svar til: Gebyr #66158
    Ole Maintz
    Deltager

    Hej Morten. Jeg tror ikke, der er tale om “strafgebyr”, for firmaet Trier havde for vane at påtegne deres breve med “tal”, som ikke kan relateres til noget postalt. Den blå farve på brevet er ikke samme blå farve, som postvæsenet brugte. Jeg har ingen viden om, hvad tallene refererer til.
    Hilsen Ole Maintz

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)