Utilstrækkelig frankeret

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Jørgen Kluge
    Gæst

Hej Alle
    Er der en af Jer der har et brev / kort med stemplet “Utilstrækkelig frankeret”. Jeg vil gerne have en kopi af for og bagside til indsættelse på en tysk forumside. Jeg vil også gerne have tilladelse til at sætte det ind på forumsiden.

Mvh.
    Jørgen

L. Engelbrecht
    Gæst

Hej Jørgen

Det kommer her.

Fortsat god påske.

Mange hilsner Lars

Jørgen Kluge
    Gæst

Hej Lars

Tak for billedet. Også fortsat god påske.
    Jeg indsætter det på forumsiden.

mvh.
    Jørgen

Klaus Wehlt
    Gæst

Hej Jørgen,

jeg kan også viser et postkort stemplet “utilstrækkelig frankeret”

Postkortet er skrivet formentlig i Hamburg på en rejse til Danmark. Postkortet er adresseret til Berlin og frankeret med tysk 5 Pfg. frimærke “Krone-Adler” udgave. Skriverinde har glemt at sende postkortet indtil ankomst med postskibbet i Korsør. Hun har påsat en 10 øre våbentype-frimærke som korrekt udlandsporto. Men desværre er der ikke “Weltpostverein” eller “Union postale universelle” påtryk på kortet. Derfor skulle kortet vær frankeret med brevporto, T-stempel og rammestempel “utilstrækkelig frankeret.” 10 øre omregnet i 12 1/2 centimes og 20 Pfg. efterporto opkrævet i Berlin.

Mvh Klaus

L. Engelbrecht
    Gæst

Hej Klaus

Dejligt brevkort!

Lad os fortsætte – jeg kan da også bidrage med et underfrankeret korrespondancekort til USA.

Mange hilsner Lars

PS: Vi ses onsdag, Klaus

Jørgen Kluge
    Gæst

Hej Klaus og Lars
    Flotte kort, med åbenbart ikke helt almindeligt stempel .

Til Klaus.
    Jeg ville have sat det ind på Forumsiden, det var derfor jeg fik en kopi af Lars’s kort, men du kom mig i forkøbet.

Til alle.
    Som Lars skriver lad os se nogle flere.

Jørgen

L. Engelbrecht
    Gæst

Hej igen

Jeg viser da gerne en til fra gemmerne: Postkort i dobbelt størrelse forsøgt sendt til brevkort takst.

Mange hilsner Lars

Bo Bjerre
    Gæst

Jeg vil gerne bidrage med et brevkort, hvor postvæsenet har brugt stemplet – men senere fortrudt og streget det ud igen.

Kortet er sendt til Halland i Sverige, hvor portoen var 5 øre. Mon man ikke i første omgang har læst adressen som Holland? Hertil var portoen 10 øre.

Venlige hilsener Bon

Leif F. Storm
    Gæst

2 Brevkort, “faktisk” korrekt frankeret med henholdsvs indenrigs- og udlandsporto …men afsenderne havde tilføjet tekst på adressesiden, selv om det med “småt” fremgår, at siden kun må indeholde adressaten.

Derfor udtakseres de i efterporto som breve.

Med venlig hilsen Leif

Bo Bjerre
    Gæst

Dette 2. vægtklassebrev til Finland i 1896 er kun frankeret med 20 øre, svarende til portoen for 1. vægtklasse. Det er i første omgang stemplet med “Talt”; da man har opdaget fejlen har man sat det korrekte “Utilstrækkeligt frankeret” ovenpå. Den manglende porto 20 øre er markeret med 25 c., der ved modtagelsen er omregnet til strafportobeløbet 50 p.

Venlige hilsener Bo

Jørgen Aamand
    Gæst

Hej

Jeg vil vise endnu et postkort,sendt til Aalborg og omadresseret til Glasgow,Skotlandnuden at ændre portoen.

MVH Jørgen Aamand

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.