Trykfejl i cirkulære af 17.10.1820?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Toke Nørby
    Gæst

I dette cirkulære henvises der “Placaten af 27de Januar 1804”, som jeg kan ikke finde. Hverken i cirkulæresamlingen, Schous Forordninger, Fogtmans Reskripter eller i Fr. Olsen, og må derfor formode, at det må være en trykfejl, og at der skulle have stået: “Forordningen af 24de November 1804” (den, jeg kalder “Tre-Segls-Placaten”).

Men – for alle eventualiteters skyld: har du kendskab til “Placat af 27de Januar 1804”?

Mvh

Toke

Ole Maintz
    Gæst

Hej Toke.
    Jeg er overbevist om, at der er tale om en (meget sjælden) trykfejl. Jeg kan heller ikke finde Placat af 27.de januar, og da dit cirkulære fra 1820 omhandler behandlingen af pengebreve og Forordningen af 24de Nov. 1804 også omhandler samme problemstilling, så må “vi” sikkert konstatere, at der er tale om en “trykfejl”. Jeg har ikke kontrolleret de efterfølgende cirkulærer i 1820, om der der skulle være kommet en rettelse, men det har du sikkert tjekket.
    Hilsen Ole M

Toke Nørby
    Gæst

Tak, Ole.
    Ja – jeg har tjekket til udgangen af 1821, men ikke fundet en rettelse, så jeg har skrevet på min egen kopi af cirkulæret af 17.10.1820, at der må menes “Forordningen af 28de November 1804”. Kan du ikke påføre “et blyantsnotat” på cirkulæret i vores cirkulæresamling?
    Mvh
    Toke

Ole Maintz
    Gæst

Jeg er nok ikke “it-dygtig” nok til at foretage en sådan handling, men jeg vil videregive din opfordring til Webmaster.
    Hilsen Ole

Webmaster
    Gæst

Så må vi jo hellere se på sagen.
    M.v.h.
    Morten Pieper

Toke Nørby
    Gæst

Tak for rettelsen, Morten!
    Mvh
    Toke

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.