Trelleborg ??? stempel

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Jørgen Brandt
    Gæst

Kære venner, kan nogen i dette forum venligst oplyse mig om, hvad den fulde ordlyd er i stemplet Trelleborg—–146.A??? på viste brevkort.

Jeg har en formodning om, at det er et færgestempel på Tysklands-ruten.

Og hvad præcist står PKXP for??

I spændt forventning.

Jørgen Brandt

Philatelist

Toke Nørby
    Gæst

Jeg tager det lette: “Postkupeekspedition” – det var eet af spørgsmålene til Ingvar Larsen i kvit eller dobbelt i 1980erne 🙂
    Det var Palle Laursen, der havde kreeret spørgsmålene og Otto Leisner, der spurgte. Det var “godt” at Ingvar ikke vandt, da man nok kunne have fået ondt i en vis legemsdel, hvis det efterfølgende var kommet frem, at både Ingvar og Palle var medlemmer af Forbundets dommerkollegium! Nu gik Ingvar ned på det fjerde spørgsmål – så legemsdelen forblev smertefri.

På dit første spørgsmål må vi afvente et svar fra een, der vil slå op i en svensk database om sådanne stempler.
    Sov godt
    Mvh
    Toke

Kim Widén
    Gæst

Hej

Ikke fordi at jeg ved noget om stemplet men her har du et par billeder fra nettet som måske kan give dig et prej.

Jeg har fundet med 141A, 142A, 142B og A

Håber det kan være til hjælp

mvh

Kim Widén

Jørgen Brandt
    Gæst

Hej Toke og Kim, tak fordi I har taget jer tid til at hjælpe mig. Jeg har fået nøjagtig det jeg spurgte om.
    Nu mangler jeg kun at vide hvor PKXP No 20 løb??
    Men ikke et must.
    Med venlig hilsen og god sommer, den kommer nu med den nye regering.
    Jørgen Brandt

Jørgen Kluge
    Gæst

Hej
    For mig at se står der 141A i stemplet på frimærket. Der er brugt på ruten Trelleborg Sassnitz. PKXP 62A må være brugt på København-Malmö ruten, nr. 62 er i hvertfald. Så mon ikke også det glæder for 62A. Iflg. Schiffspost im Nordsee und Ostseeraum.
    Mvh.
    Jørgen

Jørgen Brandt
    Gæst

Hej Jørgen, tak for din meddelelse ang. PKXP løb. Det må jo så være et skibsstempel.
    Hvis det havde været brugt på en indenrigs forbindelse i Sverige, havde kortet jo været ulovlig frankeret.
    Men nu stemmer melodien. Jeg kunne nok gætte mig til denne rute, men var ikke sikker.
    Tak skal du ha’ Jørgen
    og god sommer.
    Med venlig hilsen
    Jørgen Brandt

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.