“T”

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Jon Iversen
    Gæst

Julekort fra 1909 sende til Sidi Bel Abbes i Algeriet. med julemærke og ankomststempel. Er der nogen som kan give et bud på hvorfor kortet er sat i strafporto?

Jørgen Brandt
    Gæst

Kan du loade en scan af billedsiden?? Den kan måske forklare strafportoen. Undersøg, hvornår Algeriet godkendte to delt adrs.side på postkort. Kan være manglende Påtryk: Brevkort på adskillige sprog.
    Mvh
    Jørgen Brandt

Jon Iversen
    Gæst

tak for input, der er vist ikke noget kriminelt på billedsiden. jeg kan af en eller anden grund ikke uploade billedet nu, men det er et gademotiv fra KBH med en kort hilsen i skyen.

Jon Iversen
    Gæst

Jørgen Brandt
    Gæst

Du har ret, intet kriminelt at se. Så har du to muligheder tilbage. Kortet er sat i porto i Danmark, så jeg læner mig op af teorien manglende inskription på kortet.
    Mvh
    Jørgen Brandt

Jon Iversen
    Gæst

jeg bliver i andet forum foreslået at strafportoen kan skyldes at kortet har tekst på begge sider og derfor er takseret som brev?

Jørgen Brandt
    Gæst

Kære Jon, dette er en skrøne. Der findes 1000vis af brevkort som er benyttet på begge sider. Tænk blot på helsager!!
    Jeg vil stadigvæk hævde, at det skyldes manglende inskription på kortet.
    Mange lande havde på det tidspunkt brevkort, som kun måtte benyttes indenlands, bl.a. Frankrig.
    Mvh
    J. Brandt

Niels K. Hansen
    Gæst

Kan en mulighed være adressaten. Det ligner noget med Fremmedlegionen eller lignende. Så det kunne måske være et Poste Restante gebyr?
    mvh
    Niels Kristian Hansen

Jon Iversen
    Gæst

tusinde tak for jeres input, Jørgen, dine argumenter er bestemt kvalificerede!

og Niels ja jeg har da anset det for at være en modtager i Fremmedlegionen, afsenderen skulle være dansk oberst. – vedhæfter lige et andet kort med samme afsender/modtager.

– det får hvile nu, er ved at pakke tasken for at køre til Falster (Sydfrimex)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.