SMS-Porto

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Leif F. Storm
    Gæst

Jeg erfarer, at vi nu kan tilføje et nyt kapitel i posthistorien…SMS-Poorto.
    (Det er vist noget med en kode, som skal anføres på frimærkets plads. I stedet for dette, almindeligvis dekorative stykke papir)?

Da jeg – i lighed med 8-10 andre, tåbelige danskere – ikke er i besiddelse af en Mobiltelefon, har jeg ikke mulighed for at afprøve denne epokegørende, nye teknik.

Hvordan ser en sådan forsendelse ud “in natura”?

Man kan jo næppe karakterisere denne “Porto-mærkning” som filateli, men posthistorisk bliver det måske den fremtidige måde at anføre lister over Porto-satser…uden tilhørende “illustrationer”?

Med venskabelig hilsen
    Leif
    PS. Det bliver en trist oplevelse, i fremtiden at bladre i et AFA-katalog

Otto Kjærgaard
    Gæst

Du kan se et eksemplar af typen i PHT 3, 2011 side 142. Du kan kun få satsen 8 kr. og det posthistoriske bliver nok de stempler, som brevene forsynes med, som det ses på illustrationen i PHT.

Bo Bjerre
    Gæst

Hej Leif

Hvis du vil grave dybere i emnet, kan du se Post Danmarks forretningsbetingelser for mobilportobreve her:
    https://www.postnord.dk/siteassets/pdf/forretningsbetingelser/2018/mobilporto-3.pdf (Link opdateret af webmaster 07.12.2020)

Venlige hilsener
    Bo

Leif F. Storm
    Gæst

Tak til Otto og Bo

Kære Otto
    Ja..føj…Det var en “Flovmand”, men tillad mig en dårlig undskyldning:..Efter læsning af de fine artikler – med alle de flotte, farvestrålende illustrationer – har den kedelige, grå konvolut på næstsidste side, åbenbart undgået min opmærksomhed !…Omend det var et helt nyt, samleværdigt???- posthistorisk tiltag.

Kære Bo
    Tak for den “Leksikon”-relevante link, som udførligt belyser den lidt deprimerende udvikling i vores nostalgiske erindring om det kongelige danske “Post & Telegrafvæsen”….ak…ja.

Måske vil vi en dag ligefrem længes efter at modtage en Rude-kuvert…med rødt Fraco-stempel???

Med venlige hilsener
    Leif

Finn S. Laursen
    Gæst

Ja leif dit sidste punktum, at vi sart kommer til at savne en rudekuvert, er vel en frygtelig tanke. Men er posthistorire ike det der sker i dag og som “vi posthistorikker” ser på om føje år?

Vh. Finn Skriver
    Godt nytår til alle

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.