schleswig holstein

• This topic has 3 svar, 1 stemme, and was last updated 14 years siden by E. Christensen.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    E. Christensen
    Gæst

Så lykkedes det!

mvh. Erik

E. Christensen
    Gæst

Brevet må være gået over Sct. Pedersborg, og de 10 kopek være russisk portoandel og betalt af indlevereren. men hvad er preussisk og dansk porto at betale ved jeg ikke.
    mvh.Erik

Jørgen Chr. Lei
    Gæst

Hej Erik,
    Preussen (2-ringsstempel) skal ha’ 9 1/4 Silbergroschen som portoandel. Som vanligt skrevet i blåt blæk. Dette omregnes til 13 lybske skilling i KDOPA, Hamborg (Rødkridt). Portotræet bagpå viser 42 over stregen. Udlandsportoen, der her altså er 13 x 3,2 = 41,6 el. 42 RBS, anføres altid over stregen. Den danske andel er 29 RBS, standardtakst for et enkelt brev Hamborg-København.
    Jeg tror, at du har købt brevet på eBay ved at overbyde mig. Så vidt jeg husker var det fejlannonceret (fra DK). Wiborg-stemplet er fint. Taksterne er ganske almindelige.
    Mvh. Jørgen C. Lei, medlem #847

E. Christensen
    Gæst

Tak til Jørgen.
    Jeg har ikke rådighed over taksttabeller for så tidlig et brev, og er ej heller ikke nogen “ørn” til en sådan bestemmelse. Men det er dejligt med så præcis en beskrivelse. brevet er interessant for mig med KDOPA type lll til min samling.
    Ja- det er korrekt, købt på Ebay, og fejlagtig angivet som dansk afsender.Men det ville have været en nogen særegen postgang. Post fra Finland på den tid var heller ikke hverdagskost. Derfor interessant.
    Mvh. Erik

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.