Rød påskrift på brevkort til Spanien

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Finn S. Laursen
    Gæst

Jeg vil gerne have hjælp til forståelsen af det med rødt påskrevne.nKorte er sendt fra Falling station på Horsens Odder Jernbane, til Madris i Spanien.

Så vidt jeg ved var taksten i 1905 10 øre for brevkort til øvrige udland, så hvorfor påskriften?

Venlig hilsen Finn Skriver Laursen

Jørgen Brandt
    Gæst

Hej Finn. Påtegningen er af privat karakter og har intet med strafporto eller lign. at gøre.
    Mvh
    Brandt

Finn S. Laursen
    Gæst

Hej Jørgen tak for dit svar. Jeg er meget tilbøjelig til at give dig ret. Selv har jeg tænkt på et værelses nr. på et hotel. Desværre kan jeg ikke læse Spansk,det kunne måske løse problemet.
    Vh. Finn

Webmaster
    Gæst

Hej Finn

Kortet er stilet til:
    Son excellence
    Madame la Baronesse Wedel-Jarlsberg
    Ligation de Suede et de Norvege

Som kan oversættes med noget i retningen af:
    Deres eksellence
    Madame la Baronesse Wedel-Jarlsberg
    Den svensk-norske delegation

Den omtalte baronesse er Alice Thekla Louise von Wagner, som er gift med baron Fredrik «Fritz» Hartvig Herman Wedel Jarlsberg (1855-1942). Han var udsending fra primært Norge i Madrid og Lissabon i denne periode.

Så nej – denne side af kortet løser ikke gåden om den røde påskrift.

M.v.h.
    Morten Pieper

Klaus Wehlt
    Gæst

Hej Finn,nndesværre har jeg ingen brev til den norsk – svensk legation, men jeg formoder, at det enten er en postboks- eller hotelværelse-nummer. Jeg viser et brev til E.V. Halmblad i Madrid (UPU-kongressen) fra 1920. Han boede i Palace Hotel og håndskreven “436” er hotelværelses-nummer.nnMed venlig hilsennKlaus

Finn S. Laursen
    Gæst

Tak til Morten og Klaus for deres svar

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.