- This topic has 3 svar, 1 stemme, and was last updated 10 years, 6 months siden by
Knud-E Andersen.
-
ForfatterIndlæg
-
9. marts 2015 kl. 17:43 #59212
Knud-E Andersen
GæstDa jeg I flere år har registreret danske helsagskorbånd sendt til udlandet 1905 – 1946, vil jeg bede de af selskabets medlemmer, som skulle være I besiddelse af nogen af disse, af sende mig et scan, som så vil indgå I registranten.
Desuden registerer jeg bedre og usædvanlige helsagskorsbånd sendt I Danmark, såsom kvalificerede og korsbånd med usædvanlige påtegnelser.
Desuden flg. korsbånd:
Xb1 (2 sk.),
XB3x (dobbelt korsbånd med små hjørnetal),
XB4x (dobbelt korsbånd med store hjørnetal),
XB18x – XB23x brugt og ubrugt (5 øre provisorier med dobbelt overtryk og med overtryk I blindtryk),
XB 26x – XB29x brugt eller ubrugt (5 øre provisorier med tiltryk I blindtryk),
uden XB nummer brugt eller ubrugt (5/4 øre med tiltryk uden vandmærke og uden fabrikationsnummer),
XB30 brugt eller ubrugt (5 + 5 øre uden fabrikationsnummer),
XB36 kontolnummer 34M og 35W brugt eller ubrugt samt 38Y ubrugt (7/10 øre),
XB44 brugt eller ubrugt fabrikationsnummer 12 (4 øre),
XB48 brugt eller ubrugt fabrikationsnummer 1-J og 2-J (6/4 øre),
XB49 ubrugt fabrikationsnummer 6 (6/4 øre), XB 50 brugt eller ubrugt fabrikationsnummer 18 og 20 (5 + 1 øre)Da jeg kommer til Posthistorisk dag på lørdag, er det muligt at aflevere evt. scan til mig.
Med håb om et godt samarbejde.
Mvh.
Knud-Erik Andersen27. april 2015 kl. 16:22 #59949Knud-E Andersen
GæstJeg har lige set på mit indlæg og set at det er blevet vist 315 gange.
Jeg har, tro det eller ikke, fået 0 (nul) svar på mit indlæg.
Kan det virkeligt passe, at der ikke findes nogle af de helsagskorsbånd, som jeg efterlyser, ude hos jer posthistorikere?
Eller er I bare for generte? :O)
28. april 2015 kl. 7:35 #59950Knud-E Andersen
GæstHej Niels Kristian Hansen
Tak for dine scan – de er registreret. :O)
Forøvrigt, så er registranten anonym. Ment på denne måde, at det er kun mig, der ved hvem der har de helsagskorsbånd, som er scannet.
Når jeg, på et tidspunkt, lægger registranten ud på nettet, så er den helt anonym, kun med beskrivelse af helsagskorsbåndene, som Karsten Jensen har gjort .29. januar 2016 kl. 17:37 #59951Knud-E Andersen
GæstEt lille hjertesuk.
Kan det virkeligt passe, at der ikke er nogen af d. herrer og d. damer posthistorikere, der har nogle af de helsagskorsbånd, jeg efterlyser?
Der har været 1276 inde og læse mine efterlysninger men kun 2 har reageret (tak for det!) -
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.