Jeg købte dette brev på VF-auktion 236 i december 2013 som lot 346.
Da jeg fik brevet hjem og fik lejlighed til at se indholdet lidt tydeligere, viste det sig, at brevet var fejl-beskrevet.
Indvendig i brevet står det meget tydeligt, at brevet er til Amtmanden i THEMAR, som ligger nede i Thüringen i Midttyskland. Brevet er i øvrigt afsendt af Ernst Friedrich von Sachsen-Coburg-Saalfeld (1724-1800), og har på ingen måde noget med Danmark eller hertugdømmerne at gøre – desværre. Det kunne jeg ellers godt have brugt til min samling 🙂
Jeg returnerede brevet til VF-auktion, og Anders er jo kendt som en hæderlig handler, så brevet er tydeligvis returneret til sælgeren igen. Jeg formoder, at VF-auktioner også har meddelt sælgeren, at brevet ikke er til Femern, men til Themar.
Nu sker der så det, at samme brev dukker op på Bruun-Rasmussen 2 måneder senere som lot 1406/4333.
Stadig med samme beskrivelse som på VF-auktionen, men nu med den forskel, at der allerede er flere der har budt på brevet.
Hvis man er KLAR OVER, at brevet ikke har noget med Femern at gøre, så er 250,00 kr. et fint køb. Den pris er helt ok for et brev af denne kvalitet, men PAS PÅ – brevet er altså til THEMAR.nnSælgeren burde ændre på teksten !!! – det er ikke god skik.
M.v.h.
Morten Pieper
P.S. Det skal lige tilføjes, at brevet blev solgt for 650,00 kr. + salær. Det bliver lidt over 800,00 kr. for et brev til Themar. Det er nok lidt i den pæne ende. “Godt solgt”