Jeg har “fået” en række bancobreve til klasselotteriet her på det seneste. Der er bl.a. et brev fra 1785 fra Bogense og hvor en ansat i klasselotteriet har tilføjet en tekst, sandsynligvis fordi brevet indeholdt sølvmønt, der ikke er blevet takseret efter taksten for sådanne, men tag venligst et kig og se, om I kan hjælpe med de sidste par ord (se det vedhæftede billede):nnDen ordinære tekst lyder i min oversættelse:n Pro Memoria!n Til Velædle Hr. Lotterie Inspecteur Baum-n garten fremsendes indesluttet in Bancon 60 Rdlr, om hvis rigtige Modtagelsen forventes eet par Ord til.n Bogense Chr. Bøgvadn d 16de Julii 1785 / ihast nnSom det ses, er der tilføjet en tekst i venstre side og jeg forsøger at oversætte det:nn“Modt., menn der varn 3 rd lr i Mønt (?)n som Baumgartenn maaske ejn modtagern ??? creditn for de ful-n de – 60 r(dl)” nnmen der mangler et ord, hvilket? og er det andet korrekt?nnHele brevet kan ses som brev nr. 1 her:nhttp://norbyhus.dk/artiklermm/kl/kl16-bogense.htmlnnPå forhånd tak for hjælpennToke