- This topic has 5 svar, 1 stemme, and was last updated 16 years, 3 months siden by
Jan Nordmark.
-
ForfatterIndlæg
-
18. december 2009 kl. 9:34 #58969
Jan Nordmark
GæstHej Alle postvenner. Er der nogen som kan komme med yderligere oplysninger / Kilder omkring brotypestemplet ” GJEDSER FÆRGEHAL ” Alt modtages med tak også gerne billeder af stedet hvor det blev anvendt samt oplysninger om hvor når det blev brugt fra/til. Har nogle objekter i mine Frederik VIII samlinger som savner en beskrivelse. P.F.T
18. december 2009 kl. 13:56 #59342Vagn
GæstPrøv at kigge i KPK´s stempler under skibspost.
Glædelig jul18. december 2009 kl. 14:16 #59343Jan Nordmark
GæstKære Vagn. Da jeg ikke er medlem i KPK har jeg desværre ikke adgang, men måske en anden er??? Tak for dit hurtige svar. GOD JUL
18. december 2009 kl. 23:41 #59344Vagn
Gæstdet er da en genial løsning, hvis ikke man selv vil betale for sin hobby, så lad blot de andre betale.
19. december 2009 kl. 14:36 #59345Morten Pieper
GæstHej Jan og Vagn m.fl.
Jeg synes at I begge adresserer en problemstilling som vi alle er nødsaget til at forholde os til.KPK har erhvervet sig rettighederne til registraturen over håndstemplerne, og det skal vi på den ene side være taknemmelige for, idet vi på denne måde har fået bevaret et meget værdifuldt stykke grundforskning, som vi har glæde af i fremtiden.
På den anden side må vi respektere den copyright der ligger i KPK’s erhvervelse af rettighederne, ligesom vi gerne ser, at andre respekterer den copyright DPHS håndhæver i forhold til cirkulærer, leksikon, jernbaneoversigterne m.m.
Har man derfor et behov for at få indsigt i det materiale som både KPK og vi selv “gemmer” bag ved et medlemskab af foreningen, så er der ikke så meget andet at gøre end at erhverv sig retten til at få indsigt – via et medlemskab. Det er jo netop formålet hos både KPK og DPHS med at nogle oplysninger kun er forbeholdt medlemmerne. Vi vil alle gerne have flere medlemmer, og med al respekt for folks økonomi i øvrigt, så taler vi “kun” om få hundrede kroner årligt.
Det er min mening, at det vil være upassende at vi her på DPHS’s hjemmeside gengive detaljerede stempeloplysninger, som tydeligvis er hentet direkte fra KPK’s stempelregistratur. Hvad man ellers måtte gøre mand og mand imellem kan vi ikke blande os i.
Der vil til alle tider være en hårfin balance, som jeg dog mener at vi med gensidig respekt og fornuft bør kunne håndtere.Med venlig hilsen
Morten Pieper22. december 2009 kl. 9:38 #59346Jan Nordmark
GæstKære Vagn. Det er nu ikke noget mht. til betaling, men nu hvor du nævner det kan jeg godt se problemmet over at jeg spurgte ad denne vej, burde havde skrevet direkte til dig Da du jo er STEMPEL EKSPERT og før har hjulpet mig… SRI
GOD JUL TIL DIG OG ALLE ANDRE!!! Savner stadigvæk oplysninger om stedet og gerne et billede, har de stempel info jeg skal bruge. Mvh. Jan Nordmark -
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.