- This topic has 4 svar, 1 stemme, and was last updated 13 years, 3 months siden by
Hans P Sandberg.
-
ForfatterIndlæg
-
25. november 2009 kl. 18:19 #58963
Hans P Sandberg
GæstHeisa
På qxl.dk kjøpte jeg dette brev . En rød Fr.VIII annullert i ret tid 13.3.11 i Stege var sat på kuverten .Korrekt porto .
Hovsa . Den er da ikke rød ?, syns jeg da den kom til meg heroppe i Norge .
Min første tanke var at her hadde der vært noe lyst på kuverten som den ikke tålte derfor denne lidt lillarøde farve .
Da jeg så ved en tilfeldighet begynte at se på mine 50 øre rødlilla .. ja så var farven nesten identisk !!
Jeg tror ikke at Thiele en dag pluteselig laver Rødlilla 10 øres for at drille postvesenet . Det ser jo ut son en singelfrankering av en 50 øre Frederik VII
Jge prøver med 3 scan og håper at folk i dphs kan gi meg noen gode tips .
Er det et skadet brev eller en utrolig farvenyansje av 10 øren som ikke er set før ?
Eller har folk sett denne farvvenyanse før ??
GHåper på noen gode svar
25. november 2009 kl. 23:57 #59315Jan Nordmark
GæstHej Hps. Jeg kan huske at jeg i mit brevlager har et brevkort med 10 øre, afa 55 med samme farve. Jeg købte det for 6-7 år siden i FORUM. Jeg vil mene af farven er fremkommet af Dårlig obevaring i Plastlomme som har ændret farven fra rød til rødlilla/blommefarvet. Jeg tror ikke THIELE har ændret trykkliche og farve i 1911?? men jeg glæder mig til at se objektet “IN REAL”. Det er en sjov kurøsitet du har købt.. tillykke med den. Jan Nordmark Hansen
26. november 2009 kl. 17:29 #59316Jørgen Brandt
GæstHej Peter, i min samling nys afhændet havde jeg et brevkort med en 10 øre med samme mørke farve, jeg tror ikke det er en tilfældighed eller fra plasticlomme, men en ægte variant. prøv at kontakte Ullerup for en evt sammenligning.
Med venlig hilsen
Brandt26. november 2009 kl. 17:57 #59317Hans P Sandberg
GæstHei Jan og Jørgen
Tak for sist begge 2.
Tja dersom det er en variant er det jo hyggelig. Av en eller annen grund så sier min sjæl at det nok er et objekt utsatt for for meget lys og komprimert med dårlig oppbevaring vil være det rigtige svar. Det er utrolig hvor meget den ligner en ordentlig 50 øre i sin farve.
Man kunne jo sette den opp på en planche og si det er en 50 øre singel frankering . Når så dommeren gør opmærksom på det er en 10 øre kan man jo si det må være et feil tryk.
Mange tak for kommentarene.
mvh Hans Peter i Norge19. december 2009 kl. 21:01 #59318Hans P Sandberg
GæstHei Venner
Fra en av mine frimærkevenner har jeg mottat den scan
Den viser et brev sendt den 17 .3.11 og adressen er den samme i Næstved !!
Brevet har samme fargenyanse som mitt brev men sendt 5 dager senere !1
Kunne det bety at Stege postkontor i disse dager hadde et ark i en annen fargenyanse ??
Da er det jo en super variant eller hvad ?
Jeg vedlegger en scan jeg fik fra min samle ven . Det kunne være spennende at hører hvad andre mener ??
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.