Efterkrigscensur mm.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Henrik Svelmøe
    Gæst

Hej alle

Håber nogen lige kan hjælpe med en nærmere analyse at dette brev?

Umiddelbart sendt i 1945 til Flensborg med dansk efterkrigscensur. Brevet er underfrankeret og sat i porto med 20 pfennig. Det ser også ud som om, at kuverten er genbrugt (der har siddet et frimærke ved siden af 5 øres mærket – som er afrevet inden afstempling). Og netop stemplet (som jeg ikke kan tyde fuldstændig) er ikke et der er mig bekendt – håber nogen her kan være mig behjælpelig.

Henrik S. Hansen

Kim Widén
    Gæst

Hej
    Af det man kan læse på stemplet så har det någet at gøre med den tyske organisation for døve. Den ene del af teksten i stemplet er ‘Gehörlosen’ men så er det noget der muligvis begynder på ‘B’ som jeg ikke kan tyde. Jeg håber at dett kan lede dig videre med din analyse af brevet

mvh

Kim W.

Webmaster
    Gæst

Hej
    Der står højst sandsynligt: Blinden- und Gehörlosen SH e.v. som er forløberen for Blinden- und Sehbehindertenverein Schleswig-Holstein e.V. (BSVSH) – grundlagt i 1917. Stemplet må så være fra afdelingen i Flensburg. Som jeg ser det, så er det kun Blinde-stemplet der går ind over den plads, hvor frimærket er revet af. Poststemplet, som man lige kan ane, berører ikke pladsen. Derfor tyder det på, at mærket må være revet af efter afstemplingen

M.v.h.
    Morten Pieper

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.