Danske indenlandske gebyrer og tillæg til porto

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Toke Nørby
    Gæst

er der et afsnit på DPHSs hjemmeside, der hedder, men jeg kunne ikke finde en oversigt over standardgebyrerne gennem tiderne for underfrankerede breve. En sådan oversigt burde være med under denne hjemmesides andre gebyrer. Pga. dette måtte jeg ty til et spørgsmål, som Finn Skriver heldigvis besvarede. Var det ikke en ide for Takst-projekt-gruppen af få det gebyr med?
    Mvh
    Toke

Webmaster
    Gæst

<div>Kære Toke</div>
    <div>Du har – som så ofte før – fuldstændig ret.</div>
    <div> </div>
    <div>Skal vi krydre din iagttagelse en smule, så mangler der faktisk rigtig meget endnu før vi kan begynde at betegne vores takst- og gebyroversigter som nogenlunde tilfredsstillende.</div>
    <div> </div>
    <div>Det er et stort projekt vi gik i gang med, og det er bestemt ikke dødt, omend jeg gerne vil indrømme, at vi i den senere tid har haft vores hjemmeside-fokus andre steder.</div>
    <div> </div>
    <div>Det var oprindeligt planen, og den har vi ikke ændret på, at vi med tiden som minimum skal vise alle de mest benyttede takster og gebyrer i vores oversigter. Jeg kan ikke give dig en dead-line for, hvornår vi når til strafporto o.lign. med de kommer.</div>
    <div> </div>
    <div>Vi har brug for medlemmernes tålmodighed, og måske en hjælpende hånd. Hvis der sidder medlemmer som ligger inde med gennemarbejdede oversigter over takster og gebyrer, som vi endnu ikke har på hjemmesiden, så er alle input særdeles velkomne.</div>
    <div> </div>
    <div>M.v.h.</div>
    <div>Morten</div>
    <div> </div>

Toke Nørby
    Gæst

Jo tak, Morten.

Jeg ved det, jeg ved det. Arbejdskraft hænger ikke på træerne – og selv om oplysninger ER hos vores samlere, prioriterer de ikke altid DPHS så højt, som man kunne håbe. Jeg er faldet for aldersgrænsen mht. til at indgå i større fællesprojekter (du så selv, hvordan det kniber mig med at læse teksten på objekterne!). De yngre skal altså tage over, synes jeg. Men falder jeg over noget, som jeg simpelthen MÅ beskæftige mig med, forsøger jeg at komme ud i krogene – bl.a. som nu med de højst besynderlige møntbreve, hvor jeg fandt ud af, at jeg savnede oversigt over “straffen” for efterporto.

Kim Widén har været så venlig at sige, at han sender mig en disk med de skanninger af portoregninger, han har – selv om jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke vil studere dem i dybe detaljer, men så har jeg dem, som han så venligt sagde. Jeg er sikker på at han gerne vil videregive den til takstprojektet. Desuden er jeg vidende om et parti på MANGE portoregninger, men ejerens navn får du i en privat mail. Om han vil analysere dem, ved jeg ikke.

Du/I skal ikke prioritere ovenstående højt for min skyld – kommer det en skønne dag, er det fint, tak.

Mvh
    Toke

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.