Svar til: Danske indenlandske gebyrer og tillæg til porto

Toke Nørby
Gæst

Jo tak, Morten.

Jeg ved det, jeg ved det. Arbejdskraft hænger ikke på træerne – og selv om oplysninger ER hos vores samlere, prioriterer de ikke altid DPHS så højt, som man kunne håbe. Jeg er faldet for aldersgrænsen mht. til at indgå i større fællesprojekter (du så selv, hvordan det kniber mig med at læse teksten på objekterne!). De yngre skal altså tage over, synes jeg. Men falder jeg over noget, som jeg simpelthen MÅ beskæftige mig med, forsøger jeg at komme ud i krogene – bl.a. som nu med de højst besynderlige møntbreve, hvor jeg fandt ud af, at jeg savnede oversigt over “straffen” for efterporto.

Kim Widén har været så venlig at sige, at han sender mig en disk med de skanninger af portoregninger, han har – selv om jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke vil studere dem i dybe detaljer, men så har jeg dem, som han så venligt sagde. Jeg er sikker på at han gerne vil videregive den til takstprojektet. Desuden er jeg vidende om et parti på MANGE portoregninger, men ejerens navn får du i en privat mail. Om han vil analysere dem, ved jeg ikke.

Du/I skal ikke prioritere ovenstående højt for min skyld – kommer det en skønne dag, er det fint, tak.

Mvh
Toke